Hej mitt vinterland…

Ledsen för dåligt bloggande idag...

Det finns en del människor som älskar snö, jag är INTE en av dem! Vinterhalvåret går ut på att jag konstant längtar till sydligare breddgrader och fasar inför möjligheten att ett snöoväder dragit in över Uppland under natten så att morgonens bussar blir inställda eller försenade. Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att det är vackert när solens strålar reflekteras i snön på marken, som idag då det varit en vacker vinterdag. Men eftersom jag misstänker att jag är lite allergisk mot kyla så har jag upptäckt att det bästa sättet för mig att njuta av det vackra vädret är genom att titta ut genom fönstret...
Idag har jag varit ledig, även om begreppet är lite luddigt när man studerar vid universitet (ordet ledig brukar vanligtvis betyda att man är hemma och pluggar istället för att sitta på en föreläsning), men idag så har jag struntat att öppna kursboken. Inte för att kursboken om institutionell teori är tråkig, i själva verket är den lättläst och går att först (behöver inte påpeka att alla böcker inte är så snälla), utan för att jag verkligen inte har orkat.
Lider fortfarande av en ömmande vrist som gör ont så fort jag ska gå nedför trappan, några förslag på vad jag kan ha gjort??

Ikväll blir det en lugn kväll framför datorn och tv:n, längtar tills det nya avsnittet av chuck klockan åtta som sedan efterföljs av ett spännande mysterium i CSI NY i en annan kanal, den enda av CSI-serierna som jag finner värd att följa...        
                                     //Malin 


Kommentarer

Skriv något snällt:

Vad heter du?
Vill du finnas kvar till nästa gång?
E-postadress: (den ser bara vi)

Vill du att vi ska besöka dig?

Skriv vad du vill?

Trackback
RSS 2.0