Får väl sola i ljuset från taklampan

Sverige är bra på många sätt och det finns inget som slår en svensk sommar, förutsatt att det inte regnar så mycket för gör det just det så slår allt en svensk sommar. Det Sverige däremot inte är så bra på är antalet soltimmar under vinterhalvåret, fast det känns lite fel att klaga när det finns länder som Australien där solens vackra strålar ställer till med sådana problem för ögonblicket. Emellertid så finns det stunder då jag längtar, jag längtar till månaderna som Gyllene tider sjunger så längtansfullt om. Men eftersom jag vet att var dag har sin tid och en utlandssemester inte ens är att tänka på för ögonblicket, så får jag nöja mig med det tredje bästa: sola mig i ljuset från taklampan!
Det bästa är att man inte ens behöver smörja in sig med solskyddsfaktor och några jobbiga ränder efter bikinin förväntar jag mig inte heller behöva uppleva. Kanske detta kan bli den nya it-grejen, skit i Kanarieöarna eller Mallorca och stanna hemma för att sola dig i ljuset av taklampan!

God natt!


                                       //Malin  


Kommentarer

Skriv något snällt:

Vad heter du?
Vill du finnas kvar till nästa gång?
E-postadress: (den ser bara vi)

Vill du att vi ska besöka dig?

Skriv vad du vill?

Trackback
RSS 2.0