Broakulla eller blåkulla?

Under förra årets allsvenska så förändrades plötsligt min yngsta systers lojalitet från Hammarby till Kalmar FF (ett beslut som visade sig korrekt om man gillar att heja på det lag som vinner allsvenskan).  I laget spelade (ej längre bör det påpekas för ordningens skull) de tre bröderna Elm, varav två stycken befann sig på planen idag när Sverige mötte Österrike i en träningsmatch. Det som är intressant med bröderna Elm är dels att de är bröder och dels att de kommer från en liten by som heter Broakulla, misstänker att den  påminner lite om min egen hemby. Varje gång jag hör det där namnet så kan jag inte låta bli att tycka att det låter precis som Blåkulla, ni vet platsen som häxorna flyger till på skärtorsdagen. Till en början trodde jag att de till och med sade det på radion, idag vet jag bättre eller nja kanske inte, men det är åtminstone ett misstag som alla kan göra :P

                                        //Malin  


Kommentarer
Postat av: FEBB

åh tack så mkt :) fin blogg!

2009-02-12 @ 10:59:21
URL: http://febb.blogg.se/

Skriv något snällt:

Vad heter du?
Vill du finnas kvar till nästa gång?
E-postadress: (den ser bara vi)

Vill du att vi ska besöka dig?

Skriv vad du vill?

Trackback
RSS 2.0