Bara för att

Idag, dagen man evigt går att vänta på - Löning! Det är samtidigt ganska ruttet. Pengarna hinner ju bara in på kontot och vända. suck. Ett exempel på detta är att min morgon började med att jag tog mig upp och drog till Ica för att inhandla lite mat.. eller mycket mat ska jag väl säga. Min nya "spara-pengar-plan" går ut på att jag ska sluta småhandla på ica.. senaste månaderna har jag handlat allt oftare.. och endast några få varor åt gången + att jag handlar vid ica affären närmast mig som är mycket dyrare. Detta har resulterat i en FET maträkning. Men nu blir det andra bullar, de enda inköpen på matfronten den kommande månaden kommer vara kommplettering av det jagredan har hemma. Det svåra med att storhandla är dock att jag aldrig vet vad jag är sugen på. Men jaa,, "något jag har hemma" blir mottot för denna sparplan.

På eftermiddagen fick jag lite besök av systeryster och Mellenpellen. Väldigt mysigt. Jag och melwin åkte hiss. Något som är väldigt uppskattat (kanske inte av grannarna dock). Vi slutade åka när melwin råkade trycka på larmknappen. Hmm.. Tur att han inte hann hålla in den utan bara lagom "kom åt"  för att den skulle låta.

Efter 5 kom Mia och hämtade mig, då bar det iväg till systemet på Gränby C och sedan kom även Malin. Jag var duktig och köpte endast lite smink som behövdes. Hängde efter mycket om och men tillbaka ett linne jag var sugen på att köpa inne på vila, då känner man sig riktigt duktig, ungefär som att man har sparat pengar och gått plus istället. Kanske är det vad man intalar sig själv för att vid ett senare tillfälle komma ihåg att man hängde undan linnet och då kan Unna Sig att köpa den saken istället.

Nu är jag trött.. helt otroligt, när det faktiskt är läggdags.. JAG?! TRÖTT?!  Notera det här mina vänner!
Nu är bara kruxet att jag inte kommer gå och lägga mig än pga blött hår. För det är ju jättesmart att duscha så här sent om nätterna.

Imorgon blir det föreläsning Yeeyy! (hoppas ni anar ironin). Börjar tidigt, så kanske borde försöka torka håret och hoppa i säng iaf (we all know that's not gonna happen)...

Over and out!



Kommentarer

Skriv något snällt:

Vad heter du?
Vill du finnas kvar till nästa gång?
E-postadress: (den ser bara vi)

Vill du att vi ska besöka dig?

Skriv vad du vill?

Trackback
RSS 2.0